Saturday, March 14, 2009

Coto Makassar

Coto Makassar or Coto Mangkasara is traditional food of Makassar, South arch Sulawesi. This Food is made the than innards (bowels) stewed ox during old ones. Boiled innards mixed this beef and then shredded then flavoured with flavour which's cut fine vegetables peculiarly. Coto served in bowl and eaten by ketupat (rice cake boiled in a rhombus-shaped packet of plaited young coconut leaves) and " burasa". In this time Coto Mangkasara have disseminated to various area in Indonesia, start in roadside booth till the restaurant. And planned to by start november 2008 Coto Makassar will become one of menu at domestic air transport of Garuda Indonesia from and to Makassar.

2 comments:

  1. ini favorit saya mas...soalnya energinya tinggi (saya nyoba yang ada jeroan soalnya hehehe)...tapi saya masih bingung ngebedain soto sama sup, dua-duanya kok mirip ya..soalnya ngeliat pak bondan nyebut soto ada yang bening kayak sup, ada juga yang butek kayak gulai...hmmm

    ReplyDelete
  2. Iya memang agak membingungkan. Tapi menurut pengalaman saya sih, untuk mayoritas orang di Indonesia untuk sup / sop cenderung bening. Tapi kalau sudah Soto bervariasi. Ada yang bening, keruh santan, hitam kluek sampai santan kuning seperti Soto Bogor.
    Just info saja. Di daerah Sulawesi Selatan ada yang menjual Coto Kuda. Sama nikmatnya dengan Coto Makassar biasa. Di kota makassar beberapa waktu lalu ada yang jual di Jl. Ahmad Yani (Info tidak update, mungkin sudah tutup juga). Nanti saya akan angkat artikel Coto Kuda.

    ReplyDelete